perjantai 1. marraskuuta 2013

Himotuimmat


Viime viikonloppuna olin mökillä istuttamassa kukkasipuleita ja suojelemassa äitiä siltä kaikelta epämääräiseltä jota hän aina vain jaksaa pelätä (isä oli Tallinnassa). Lokakuussakin on paljon kauneutta, ja kukkasipulit ovat yksi ihanimmista asioista mitä on (pienten pömppövatsaisten koiranpentujen ohella), niissä yhdistyy kouriintuntuvasti henki ja materia, sillä ne todella väreilevät elämää ja niiden pitely on ihanan voimauttavaa.
 
 
Nyt paastoan viidettä päivää. Voin hyvin, olo on seesteinen, päänsärkyjä ei ole ollut. Olen tehnyt normaalisti opetus-, lelukauppa-, ja vapaaehtoistyöni. Unen tarve on kyllä lisääntynyt. Menen nukkumaan yhdeksältä ja herään siinä kuuden maissa. Yleensähän alan jossain vaiheessa  paastoa himoita jotain tiettyä ruokaa, kuten halloumijuustoa tai sushia, mutta nyt olen alkanut himoita  sellaisia nahkahousuja, joita Silta-sarjan Saga Noren käyttää (en tosin ravitsemusmielessä, vaan muuten vain!) No, olen minä tuntenut orastavaa vetoa kirsikkatomaattejakin kohtaan. Tykkään tästä olosta, sillä minähän tulkitsen ympäristöäni, ihmisiä ja tapahtumia muutenkin ensisijaisesti niistä huokuvan energian kautta ja vasta toissijaisesti muiden aistieni avulla, ja silloin on tietysti tärkeää huolehtia siitä, että oma energia on mahdollisimman selkeää ja puhdasta. Onhan siihen muitakin konsteja, mutta olen huomannut paaston tukevan tätä mainiosti. En silti suosittele paastoa kenellekään, niin kuin en suosittele mitään muitakaan tekemiäni valintoja (paitsi kirjoja, juuri luen Sanna Ehdinin kirjaa ”Itsensä parantava ihminen”, se on hyvä ja sai minut ponnahtamaan ylös peurahuoneen sängystä, kiskomaan takin niskaani ja  ostamaan magnesiumporetabletteja miehelle, ja eilen katsoin ”The Vicar of Dibley”, sarjaa dvd:ltä, se on hauska!). Minulla toimivat minun juttuni ja muilla omansa. Ne vain pitää  itse kunkin uskaltaa etsiä.
Tänään sataa, mutta se ei haittaa. Edessä on leppoisa viikonloppu ja kynttilöitä riittää poltettaviksi. Harkitsen vielä vähän niitä housuja (eilen löysin UFFilta vaalean beiget mokkahousut, ne ovat ihan hyvät kanssa, mutta so NOT Saga Norenit!).

Journey: Don't stop believing: http://www.youtube.com/watch?v=N5wVZwdHmRY
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti