keskiviikko 28. elokuuta 2013

Uudessa valossa


 Sain hämmentävää lukijapalautetta, kun eräs ihminen kehaisi minun olevan blogeineni ”hyvässä seurassa”, sillä hän seuraa optimistin puutarhan lisäksi kuulemma ainoastaan kahta muuta blogia; Antti Heikkilän ja Jussi Halla-ahon.  Olin ihan että öh, kiitos ja HÄH?! sillä minun on vaikeaa nähdä mikä seikka näitä kolmea blogia mahdollisesti yhdistää. Mutta viis siitä, en aio vaivata päätäni moisella ja siksi toisekseen kehut ovat aina poikaa kun taas liika analysointi tärvelee asian kuin asian.

Muutenkin olen päässyt taas tarkastelemaan itseäni ja miestä  vaihteeksi uudessa valossa, kun opetus on alkanut. Kummallekin tekee ihan hyvää saada välillä evidenssiä siitä, että toinen pystyy tarpeen vaatiessa käyttäytymään asiallisesti ja aikuismaisesti (vaikka mies yrittikin lyödä lekkeriksi kävelemällä hassusti koulun portaikossa) kotona tutuksi tulleiden ”pyörin tässä nyt vähän ympyrää alushousuissani voileipä kädessä ja sitten katson putkeen neljä jaksoa New Yorkin täydellisiä naisia” (minä) tai vastaavasti ”en suostu menemään nukkumaan ennen kuin saan Pinballissa kymmenen miljoonaa pistettä” (mies) – touhuilujen jälkeen.  Minulla on kivoja opiskelijoita. Ja ryhmällä on oma luokkahuone, joten ei tarvitse vaeltaa ja arpoa missä saa milloinkin olla. Saan viimein Einsteinjulisteeni seinälle.  Suunnittelen myös hankkivani sinne lelukaupasta ripustettavia lentoliskoja tuomaan asennetta opiskeluun.
Lisäksi olisi syytä perehtyä kurssikirjallisuuteen. Mutta sen edelle kiilaavat yökylässä olleelta pikkusiskolta saatu Claes Anderssonin runokokoelma "Syksyni sumuissa rakastan sinua" ja Tove Janssonin Kesäkirja italiaksi.
Huomasin myös että Kaisaniemeen on avattu uusi Punnitse ja säästä- kauppa, joka minun kohdallani tarkoittaa pikemminkin ikävä kyllä ”Kauho ja pulita”-kauppaa. En ollutkaan ennen maistanut kuivattua lohikäärmehedelmää! Eikä tee mieli maistaa tämän jälkeenkään.

Keith Urban: You're my better half: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=Fc-VttjKW3A
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti