perjantai 10. toukokuuta 2013

Vaihtuvia tarpeita



Terveisiä aamulenkiltä! Syke ei tänään ehkä noussut optimaaliselle tasolle, mutta verenpaine sitäkin enemmän. Se ei taida olla aivan sama asia? Tehän tiedätte jo, miten minulla on taipumusta omia kaikki paikat itselleni, vaikken oikeasti omista yhtään mitään (mies kertoi eilen ystävänsä perineen isänsä, pitkän setvimisen jälkeen perinnön suuruudeksi jäi neljäkymmentä euroa, minun omaisuuteni on samaa luokkaa). No, voinette arvata, ettei minua juuri ilahduta jos ja kun ihanaa juoksurantaani roskataan!
 
Tänään jotenkin herkistyin sille aivan erityisesti mutta kun joku onneton pösilö oli jättänyt rannalle vielä muovipussinkin, pääsin vähän siistimään rantaviivaa. Pussi täyttyi muutamassa minuutissa ja tunsin itseni aivan voimattomaksi sen törkymäärän edessä; tölkkejä, karkkipapereita, pikaruokapakkauksia, rikkinäinen frisbee, sukat, kassakuitteja, pullonkorkkeja, kahvimukeja, olutpakkausten kääreitä ym. ym. (mutta toisaalta myös kaksi golfpalloa, juuri sopivaan saumaan kun olin oppinut television juoksukoulusta, että golfpallojen pyörittely jalkapohjien alla tekee hyvää!).  Aaarrrggh, mikä ihmisiä oikein VAIVAA?! Ja nyt tajusin, että toisin kuin luulin, en kaipaa juoksuani tahdittamaan musiikkia, vaan hiljaisuutta, enkä tarvitse niinkään juoksukelloa kuin JÄTESÄKIN, johon noukkia roskia. Mihin senkin sulloo, nyt jo housut roikkuvat polvissa kun toisessa taskussa on kännykkä ja toisessa kamera. Perstaskuun? Jota ei edes ole!

Mutta näin minä myös paljon ihanaa. Herää se luonto kaupungissakin.

 
 

Kotimatkalla oikaisin taas Köydenpunojanpuiston halki hermostuneesti sivuilleni ja maahan vilkuillen. Köydenpunojanpuisto on nimittäin ainoa paikka Helsingissä, jossa olen nähnyt rotan! Ja nyt olen aina vähän hysteerinen ja mieleni pommittaa koko muutaman kymmenen metrin matkan, että ”Tuleekohan rotta?!”, ”Mitä jos rotta tulee?! ja  ”Oliko tuo ROTTA?!” Mutta ei siellä ole sen yhden kerran jälkeen rottaa näkynyt. Sen sijaan aivan ennätyssuuria, upeita silmuja!

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti